بلاگ آموزشی, سئو سایت

چرا باید سایتمون رو سئو کنیم

در این مطلب قصد داریم در مورد مزایای سئو یا همون بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر صحبت کنیم.

ببینید دوستان ارزش سایت زمانی خودش رو نشون میده که شما سئو رو انجام بدید.

بطور مثال یک کسب و کار آنلاین دارید یک سایت زیبا دارید که UI UX و عملکرد و کارایی بسیار عالی داره حتی تبلیغات اینترنتی هم می‌کنی توی سوشال مدیا فعالیت می‌کنید؛ بازدیدکننده‌ی مستقیم هم به سایتتون میاید… اما سایت شما به لحاظ رتبه و اعتباری که در گوگل داره بسیار پایین هستش.

یعنی اگر در کلمات کلیدی حوزه‌ی کسب و کارتون در داخل گوگل شما رو سرچ کنند ممکنه در صفحه‌ی 8-9-10 در گوگل بیاید که این صفحات فاقد ارزش و اعتبار مفیدی برای سایتتون هستن. ما می‌گیم معمولا کاربری که سرچ گوگل رو انجام میده در صفحه‌ی اول پنج رتبه‌ی اول ر نگاه می‌کنه حالا نهایتا صفحه‌ی اول ر هم کامل چک می‌کنه صفحه‌ی دوم رو هم چک کنه.

بنابراین شما باید حتما در صفحه‌ی اول یا دوم حضور داشته باشید حضور شما در گوگل هم به لحاظ اعتبار سایت شما موثر هست و هم به لحاظ ورودی بازی کننده‌ها و اعتمادی که می‌کنن و به سایت شما مراجعه می‌کنن. بنابراین اهمیت بهینه‌سازی سایت اینجا خودش رو نشون میده .

حالا بهینه‌سازی سال چطور انجام میشه :

ببینید وقتی که شما یه سایتی رو دارید آماده هستش سایت شما توسط کارشناسان بخش بهینه‌سازی شرکت افق سایت بررسی میشه یه سری نکاتی وجود داره برای سئوی داخلی هست اگر اون نکات در مورد طراحی سایت شما رعایت نشده باشه ما موارد رو براتون لیست می‌کنیم و آنالیزش رو انجام میدیم یا این موارد رو خودمون حل می‌کنیم یا اگر شما سوکار دارید و می‌خواید خودتون حل کنید موارد رو در اختیار شما قرار میدیم .

توی مرحله‌ی بعدی که حالا سایت شما به لحاظ طراحی استانداردهای لازم رو پیدا کرده فاز تولید محتوا هستش که با توجه به کلمات کلیدی که شما دارین کیوورد ریسرچ میشه کلمات هدفش مشخص میشه و برای اونها صفحات هدف ایجاد میشه حالا کاربرها اگر اون کلمات رو سرچ کنن وارد صفحات هدف شما میشن.

البته به همین سادگی که اینجا بیان کردیم هم نیست. وقتی که صفحات هدف ایجاد شد باید یک سری کارهایی مثل درج کلمات کلیدی مثل محتوای ارگانیک مثل ایندکس شدن در گوگل و غیره انجام بشه تا ساعت شما و اون صفحه‌ی شما بتونه رتبه‌ی بهتری رو در گوگل پیدا کنه .

نکات مهم بهینه سازی

یه نقطه با مهمی که وجود داره این هستش که سایت‌های رقیب حوزه‌ی فعالیت شما همیشه دارن بحث بهینه‌سازی رو سایتشون پیاده می‌کنند چرا که رتبه‌های صفحه‌ی اول رو به اختصاص دادن بنابراین هر زمانی که شما کوتاهی در مورد بهینه‌سازی سایت داشته باشید رتبه‌ی شما افت می‌کنه و جایگاه به اون‌ها تعلق می‌گیره.

هیچ شرکتی نمی‌تونه تضمین کنه که سایت شما بدون انجام عملیات سئو تا چه زمانی می‌تونه اون رتبه ر حفظ کنه بنابراین بهتر هستش که شما اون رو به شکل مستمر و دایمی انجام بدید. این کار می‌تونه هم به لحاظ مفید بودن سایت شما برای کاربرها بهتون کمک کنه و هم به لحاظ حفظ رتبه در گوگل یکی از اون‌ها می‌تونه تولید محتوای یک روز در میان و یا هر روزه باشه

تولید محتوا خودش بحث بسیار زیاد و مفصلی هست که می‌تونید توی صفحه خدمات تولید محتوا اون رو مطالعه بکنید.

در بهینه‌سازی سایت آیتم‌های دیگه‌ای مثل سئو تکنیکال و سئو خارجی وجود داره که در ادامه مقالات بعدی حتما به اون دو مدل از عملیات سئو هم اشاره می‌کنیم و توضیح می‌دیم با افق سایت شرکت طراحی سایت در گیلان شرکت طراحی سایت در رشت همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *